Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSageidet, Barbara Maria
dc.contributor.authorFigved, Silje
dc.contributor.authorOmdal, Naomi
dc.contributor.authorStokand, Thea Marie
dc.date.accessioned2024-02-18T16:51:13Z
dc.date.available2024-02-18T16:51:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721322
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118334
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractUtgangspunktet for vår bacheloroppgave er å gi folk et større innblikk i hvordan utemiljø påvirker barns fysiske lek. Formålet med oppgaven blir derfor å se på faktorer i utemiljøet som spiller inn for barns kroppslige bevegelse og fysiske utvikling. For å belyse vår problemstilling, har vi valgt å bruke kvalitativ dokumentanalyse. Vi har analysert fem artikler som omhandler vårt tema. Artiklene belyser flere sider av hva som er viktig for å fremme bevegelse hos barn i barnehagen. Ved å analysere empiriet fant vi fire hovedtrekk som spiller inn på barns aktivitetsnivå i utetiden. Dette var affordance som er barnas evne til å se muligheter for lek, barns alder, utemiljøets fysiske utforming og personalets kompetanse. Problemstillingen for oppgaven er følgende: Hvilke faktorer i utemiljøer fremmer kroppslig bevegelse og fysisk utvikling hos barn og hvordan?
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleUtemiljøets betydning for barns kroppslige utvikling
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel