Rammeplanens utvikling fra 1996 til 2017 med fokus på begrepet kulturelt mangfold
dc.contributor.advisor | Rusnes, Ingrid | |
dc.contributor.author | Kukolovic, Katazyna | |
dc.contributor.author | Taksdal, Ane | |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T16:51:14Z | |
dc.date.available | 2024-02-20T16:51:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:181864222:190721325 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118759 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | I arbeidet med denne bacheloroppgaven har vi gjort en dokumentanalyse knyttet til problemstillingen: hvordan har forståelsen av begrepet kulturelt mangfold utviklet seg i rammeplanene fra 1996 til 2017? Rammeplanen til barnehagen er en oversikt over barnehagens arbeidsoppgaver og fokusområder. Den første rammeplanen kom i 1996 og var på hele 132 sider i forhold til dagens rammeplan fra 2017 som består av 57 sider. Norge er stadig i endring og gjennom årene har det resultert i et mangfoldig samfunn som består av flere kulturer. Hvordan en skal jobbe med ulike mangfold i barnehagen kan en finne i rammeplanen. Begrepsbruken i rammeplanen har endret seg gjennom årene og begrep som bør har blitt byttet ut med skal. Dette bidrar til en mer konkret måte å tolke innholdet i rammeplanen på. Den samiske kulturen er en del av Norges mangfold og derfor ser vi noe om hva rammeplanen sier om dette også. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Rammeplanens utvikling fra 1996 til 2017 med fokus på begrepet kulturelt mangfold | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap