Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBelland, Tove Erna
dc.contributor.authorErga, Ane Maren Gjerdrum
dc.contributor.authorBlaasvær, Maja
dc.date.accessioned2024-02-20T16:51:19Z
dc.date.available2024-02-20T16:51:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806114
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118761
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan opplever barnehagelærere at de kan ivareta ettåringens behov for omsorg, når de har tilvenning etter hovedoppstarten i august? I oppgaven benyttes kvalitativt intervju for å få innsikt i hvordan barnehagelærere forstår ettåringens behov for omsorg, samt hva som skal til for at barnehagelærere opplever at de skal kunne gi god nok omsorg til de ettåringene som har tilvenningen etter hovedoppstarten. Datamaterialet har blitt samlet inn gjennom intervju med fem pedagogiske ledere i én og samme barnehage. Resultatene fra undersøkelsen viser at informantene vektlegger å se hvert enkelt barn som en viktig del av å gi omsorg, og at barnehageansattes evne til å se barnet er en viktig forutsetning for trivsel og trygghet i barnehagen. Oppgaven dreier seg om spørsmål som hvordan man kan holde på progresjon i barnegruppen samtidig som man har tilvenning på avdelingen, og hvorvidt sykefravær blant personalet kan påvirke muligheten til å gi god nok omsorg. Resultatene fra undersøkelsen viser at samarbeid mellom avdelingene er en viktig faktor for at det skal bli best mulig for både enkeltbarnet, barnegruppen og personalet.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleOmsorg for ettåringer med senere barnehageoppstart
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel