Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEikeland, Synnøve
dc.contributor.authorLøvås, Therese
dc.date.accessioned2024-02-22T16:51:20Z
dc.date.available2024-02-22T16:51:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806216
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119452
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI dette forskningsprosjektet har jeg arbeidet utifra følgende problemstilling: “Hvordan kan barnehagelærere skape gode bevegelsesmiljø for de minste barna inne på småbarnsavdelingen?” Forskningsspørsmål: -Hvordan sørge for at barna får varierte bevegelseserfaringer? -Hvordan engasjerer personalet seg i kroppslig lek sammen med barna? I min forskning har jeg brukt kvalitative forskningsintrevju som metode, for å undersøke hvordan barnehagelærerne arbeider med tilrettelegging av bevegelsesmiljø, og hvordan de arbeider med og engasjerer seg i den kroppslige leken sammen med barna. Etter gjennomført analyse av innsamlet data, har jeg trukket ut noen funn fra intervjuene som jeg mener er essensielle for å kunne besvare min problemstilling. Funnene ble videre delt i tre kategorier; fleksibelt bevegelsesmiljø, engasjerte barnehagelærere og pedagogisk planlegging. Deretter er disse funnene drøftet i lys av teori. Avslutningsvis har jeg belyst de viktigste momentene fra mitt forskningsprosjekt, og hva jeg anser som viktig for både meg selv og andre barnehagelærere å arbeide videre med når det gjelder temaet kroppslig lek og fysisk aktivitet. Etter å ha gjennomført dette forskningsprosjektet opplever jeg at det er blitt gjort lite forskning på kroppslig lek og fysisk aktivitet for de yngste barna innendørs. Det virker som det er forsket mest på uteleken, og hvilke fordeler som finnes med den.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnehagelæreres tilrettelegging av gode bevegelsesmiljø inne på småbarnsavdelingen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel