Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWadel, Carl Cato
dc.contributor.authorLarssen, Benedicte
dc.date.accessioned2024-02-22T16:51:21Z
dc.date.available2024-02-22T16:51:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721415
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119453
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven handler om hvordan pedagogiske ledere arbeider med å inkludere barn som har et annet morsmål enn norsk i barnegruppen. Jeg har anvendt kvalitativt forskningsintervju som metode for å svare på problemstillingen min. Problemstillingen er «Hvordan legger pedagogiske ledere til rette for å inkludere de barna som har et annet morsmål enn norsk i barnegruppen?». Med denne problemstillingen ønsket jeg å vektlegge hvorfor det er viktig å legge til rette for inkludering av alle barn, men med utgangspunkt i de barna som ikke snakker norsk i barnegruppen. Oppgaven er bygget på de empiriske funnene jeg fikk under intervjuene jeg hadde med tre pedagogiske ledere. Begrepene som ble nyttig og ta med i denne oppgaven var inkludering, mangfold, sosialisering og foreldresamarbeid.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleInkludering av barn med et annet morsmål enn norsk i barnegruppen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel