dc.description.abstract | I denne bachelor oppgaven har vi forsøkt å svare på problemstillingen: Hvordan kommer den
ansattes musikalitet til uttrykk i samspillet med de yngste barna i barnehagen? Innledningen
forklarer inspirasjon til oppgaven, bakgrunn for valg av tema og problemstilling samt videre
oppbygning av oppgaven. Vi har benyttet oss av relevant teori om tilknytning, musikalitet,
kommunikativ musikalitet, musikalitet og empati, og musikalitet og følelser som vi presenterer i
teori kapittelet. Observasjonene er gjort av oss som ikke deltagende observatør i form av løpende
protokoll, bruken av observasjon som metode har vi skrevet om i metode kapittelet. I
observasjonene står i kapittelet observasjon, her hadde vi fokus på den ansatte og både barn og
ansatte er anonymisert. Vi har i oppgaven tatt for oss to observasjoner mellom en barnehage
ansatt og et barn mellom 1 og 2 år. Videre har vi analysert og drøftet utdrag fra observasjonene i
lys av teori og fordelt denne delen inn i tema tilknytning, følelser og musikk. Dette kapittelet
kaller vi Analyse og drøfting. Vi har valgt å gjøre en oppsummerende drøfting på slutten av dette
kapittelet for å gjøre sammenhengen mellom de ulike temaene mer forståelig for leseren. Vi
avslutter deretter oppgaven i kapittelet avslutning. | |