Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHalle, Kirsten
dc.contributor.authorStorstein, Oda Marie
dc.contributor.authorStavenes Lund, Wigdis Karina
dc.date.accessioned2024-02-22T16:51:23Z
dc.date.available2024-02-22T16:51:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721304
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119455
dc.description.abstractI denne bachelor oppgaven har vi forsøkt å svare på problemstillingen: Hvordan kommer den ansattes musikalitet til uttrykk i samspillet med de yngste barna i barnehagen? Innledningen forklarer inspirasjon til oppgaven, bakgrunn for valg av tema og problemstilling samt videre oppbygning av oppgaven. Vi har benyttet oss av relevant teori om tilknytning, musikalitet, kommunikativ musikalitet, musikalitet og empati, og musikalitet og følelser som vi presenterer i teori kapittelet. Observasjonene er gjort av oss som ikke deltagende observatør i form av løpende protokoll, bruken av observasjon som metode har vi skrevet om i metode kapittelet. I observasjonene står i kapittelet observasjon, her hadde vi fokus på den ansatte og både barn og ansatte er anonymisert. Vi har i oppgaven tatt for oss to observasjoner mellom en barnehage ansatt og et barn mellom 1 og 2 år. Videre har vi analysert og drøftet utdrag fra observasjonene i lys av teori og fordelt denne delen inn i tema tilknytning, følelser og musikk. Dette kapittelet kaller vi Analyse og drøfting. Vi har valgt å gjøre en oppsummerende drøfting på slutten av dette kapittelet for å gjøre sammenhengen mellom de ulike temaene mer forståelig for leseren. Vi avslutter deretter oppgaven i kapittelet avslutning.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnehageansatte, små barn og musikken i mellom
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel