Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRee, Marianne
dc.contributor.authorEge, Ingeborg
dc.contributor.authorHall, Iben Benjamin
dc.contributor.authorHaukalid, Vilde
dc.date.accessioned2024-02-23T16:51:17Z
dc.date.available2024-02-23T16:51:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721289
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119738
dc.description.abstractBacheloroppgavens problemstilling er: Hvordan tilrettelegger barnehagelærer for å fremme et inkluderende lekefellskap, i den eldste barnegruppen? Vi har brukt kvalitativ intervju som forskningsmetode, da vi ønsket å få et perspektiv på hvordan barnehagelærere rundt i ulike barnehager jobber med inkludering i lek. Sentrale begreper i denne oppgaven er inkludering, lekefellesskap, fellesskap og relasjoner. Vi har intervjuet tre pedagogiske ledere fra en stor avdeling, der vi har samlet inn datamateriale om et inkluderende lekefelleskap i barnehagen. Gjennom studiet vårt reflekterer vi over viktigheten av inkludering i lek, og hvilke utfordringer man kan støte på. Inkludering er et viktig tema å ha kunnskap om dersom alle skal ha det bra. Derfor er det viktig at barnehagelærerne har kunnskap om inkludering, slik at de klarer å ta de rette beslutningene ut ifra barnets beste.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleInkludering i et lekefelleskap
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel