Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRognstad, Marius.
dc.contributor.authorKaliszewska, Aleksandra.
dc.date.accessioned2024-03-12T16:51:12Z
dc.date.available2024-03-12T16:51:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721418
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3122018
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractNorge er nå et flerkulturelt samfunn med 870 000 innvandrere i inngangen av 2023 (ssb.no). Barnehagene i Norge er mer og mer flerkulturelle for hvert år som går og det er helt supert! Det som er viktig i en flerkulturell barnehage er barnehagepersonell som har kunnskapen som trengs da det begynner et minoritetsspråklig barn i barnehagen. Man må ha gode rutiner for tilrettelegging av slike barn, planer på hva man må gjøre og ansatte med glede for det de holder på med. En som barnehageansatt i en slik situasjon har en så viktig og fantastisk fin oppgave, og det er å være den første læreren for dette barnet, den trygge voksne. Men med mange forskjeller kommer også utestenging. Det kan funke på mange måter i en barnehage. Men hvordan er det vi som ansatte stopper dette? Etter intervjuene jeg har utført fikk jeg noen tips til det.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleVoksenrollen i arbeid med minoritetsbarn i lek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel