Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEngh, Kristin
dc.contributor.authorSuarez, Lorena
dc.contributor.authorGhobar, Mahbooba
dc.date.accessioned2024-07-06T15:53:16Z
dc.date.available2024-07-06T15:53:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:226379503:227818406
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3138928
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven setter fokus på å besvare hva som kjennetegner en rekrutteringsprosess som foregår ved hjelp av sosiale medier og utfordringer arbeidsgivere møter på under denne prosessen. Formålet med oppgaven er å gi innsikt i hvordan sosiale medier påvirker rekrutteringsprosessen, både for kandidatene og arbeidsgiverne. Målet er å bidra til en dypere forståelse av denne dynamikken og dermed kunne gi nyttige perspektiver for å optimalisere rekrutteringsstrategier i bransjen. Gjennom bruk av kvalitative intervjuer og empiriske data har vi konkludert med at sosiale medier er et kraftig verktøy for rekruttering innen hotell- og reiselivsbransjen. Sosiale medier muliggjør kontakt med potensielle kandidater, rekruttering av sesongbasert personale og håndtering av turnover i bransjen. Til tross for de mange fordelene, er det viktig å erkjenne ulempene det følger ved rekruttering gjennom sosiale medier og sosiale persepsjoner som kan oppstå.
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on answering what characterizes a recruitment process that takes place through the use of social media and the challenges employers face during this process. The purpose of the thesis is to provide insight into how social media influences the recruitment process, both for candidates and employers. The aim is to contribute to a deeper understanding of this dynamic and thus provide useful perspectives for optimizing recruitment strategies in the industry. Through the use of qualitative interviews and empirical data, we have concluded that social media is a powerful tool for recruitment within the hotel and tourism industry. Social media enables contact with potential candidates, recruitment of seasonal staff, and management of turnover in the industry. Despite the many advantages, it is important to acknowledge the disadvantages associated with recruitment through social media and the social perceptions that may arise.
dc.languagenob
dc.publisherUIS
dc.titleSosiale mediers rolle til rekruttering innen hotell- og reiselivsbransjen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [618]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel