Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBru, Edvin
dc.contributor.authorHetland, Ingrid.
dc.date.accessioned2024-07-12T15:51:18Z
dc.date.available2024-07-12T15:51:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:229931786:128984333
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3140615
dc.description.abstractSkolevegring har de senere årene blitt en stadig mer aktuell skoleproblematikk. Oppgaven omhandler ungdomsskoleelevers skolevegring og det ubehaget disse elevene opplever i møte med skolens sosiale og faglige aspekter, fra et lærerperspektiv. Skolen er en viktig utviklingsarena i barn og unges liv. Skolevegring kan potensielt videreutvikles til langvarig skolefravær med følger som psykisk uhelse, skolefrafall, isolasjon og senere utfordringer i arbeidslivet. I den sammenheng er skole-hjem-samarbeidet et forebyggende tiltak. Studiens formål var å kunne si noe om læreres erfaringer tilknyttet hvordan skole-hjem-samarbeidet og faktorer i skolemiljøet kan bidra til å motvirke skolevegring og forebygge langvarig skolefravær. Videre var hensikten å utvikle ny kunnskap og innsikt om skole-hjem- samarbeidet i elevers skolevegring ved å løfte frem lærerperspektivet.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUIS
dc.titleSkolevegring i ungdomsskolen: Kjennetegn, tilrettelegging og skole-hjem-samarbeid.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [1059]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel