• Direkte medvirkning i teknologiske endringsprosesser 

      Landråk, Ingrid Elisabeth (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2016-06-15)
      Formål og problemstilling Oppgaven har som formål å diskutere hvordan organisasjoner kan legge til rette for direkte medvirkning i teknologiske endringsprosesser. For å kunne si noe om dette ble det gjennomført en ...
    • Erfaringsdeling og læring i en flat organisasjon 

      Davidsen, Helene (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2010;, Master thesis, 2010)
      Det har vært store organisasjonsendringer innen både offentlig og privat sektor de siste ti årene. Trenden er at mange ønsker å få til en flatere organisasjonsstruktur med færre ledere og selvstyrte kunnskapsmedarbeidere ...
    • Gjennomføringen av Stavangerbarnehagen – styrernes opplevelser. 

      Olsen, Mari (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2017;, Master thesis, 2017-06-14)
      I denne oppgaven er formålet å undersøke: Hvordan beskriver styrere arbeidet med gjennomføringen av prosjektet Stavangerbarnehagen, og hvilken betydning kan deres opplevelser ha for gjennomføringen? Formålet med ...
    • Hvilke utfordringer står Brannvesenet Sør-Rogaland IKS overfor knyttet til beredskapen i Risavika? 

      Iren, Lassen (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;, Master thesis, 2014-07-10)
      Høy tetthetsgrad mellom virksomheter i et industriområde er en utfordring når virksomhetene driver med risikofulle aktiviteter tilknyttet farlig stoff. En uønsket hendelse kan påvirke omkringliggende virksomheter og ...
    • Hvilken forståelse har helsepersonell av faglig forsvarlighet, og hvilke forutsetninger har de for å oppnå faglig forsvarlighet : et bidrag for å oppnå en bedre begrepsforståelse. 

      Vatnaland, May Linda Rørheim (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2012;, Master thesis, 2012)
      Begrepet faglig forsvarlighet har fått en del større oppmerksomhet de senere årene, men begrepet har fortsatt en for snever betydning i det daglige. Det finnes ikke en generell og akseptabel forståelse for hva konkret ...
    • Lederutvikling i barnehagen - hvorfor og med hvilken virkning? 

      Teigen, Anita (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2017-01)
      Tema for denne studien er lederutvikling i barnehagen. Formålet har vært å få svar på problemstillingen «lederutvikling i barnehagen – hvorfor og med hvilken virkning?» Temaet er aktuelt knyttet til at flere undersøkelser ...
    • Læring i det norske petroleumsregimet - hvilken rolle har Petroleumstilsynet? 

      Holta, Elin; Hetlevik, Camilla (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;, Master thesis, 2014-06-13)
      Formålet med denne undersøkelsen var å se nærmere på problemstillingen; hvordan påvirker Petroleumstilsynet næringen til å lære, og hvor langt de bør gå i læringsrollen. Problemstillingens hensikt baseres på de gjentakende ...
    • Organisatorisk sikkerhet, finnes teoriene i praksis? 

      Tjørn, Birte (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2011;, Master thesis, 2011)
      Sikkerhet har lenge stått høyt oppe på dagsorden hos virksomhetene, og det har etterhvert også blitt mer og mer fokus på dette i hele samfunnet. Men hvordan kan ulykker fremdeles oppstå? Denne avhandlingen tar for seg ...
    • Telia; omprioritering av markedsføringsstrategi for å styrke kompetanse hos deltidsansatte 

      Sørensen, Espen (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Min problemstilling for masteravhandlingen i endringsledelse er: «Hvorfor og hvordan bør Telia styrke og opprettholde kompetanse hos deltidsansatte i sine butikker». Hensikten med oppgaven er å belyse fordelene med å ...
    • "TMA" : en evaluering av et aggresjons- og voldshåndteringssystem ved en psykiatrisk klinikk 

      Øvrebø, Jørgen (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2009, Master thesis, 2009)
      Aggresjon og vold rettet mot personell ved psykiatriske institusjoner er et omfattende problem. Som en konsekvens av dette har den undersøkte klinikken innført et aggresjons- og voldshånteringssystem kalt ”TMA.” Dette ...
    • Øvelse gjør mester? 

      Pollestad, Bjørn; Steinnes, Tommy (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2012;, Master thesis, 2012)
      Øvelse gjør mester? Store utfordringer i samfunnet krever innsats fra flere etater og institusjoner. Dette synliggjøres ofte i kraft av uønskede hendelser, lokalt så vel som nasjonalt. Men utnyttes øvelsene godt nok som ...