Studentoppgaver (SV-NHS): Nye registreringer
Viser treff 381-400 av 618
-
Revenue Management i hotellnæringen, under og etter Covid-19
(Bachelor thesis, 2021)Reiselivsnæringen ble umiddelbart hardt rammet da Covid-19 pandemien kom i starten av 2020. Flere land stengte grensene sine for innreise, og avbestillinger kom på løpende bånd. Dette har påvirket Revenue Management ... -
Den grønne landsbyen: Destinasjonen med den nye bærekraftige merkevaren
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har fokuset vært å kartlegge om det finnes muligheter og interesse blant aktørene i Randaberg for å utvikle stedet til en bærekraftig destinasjon som ikke skaper ulemper for økonomien, miljøet og menneskene ... -
Airbnb-fenomenet som en ekstern faktor i forhold til endringer i lovbestemmelser for tjenestesektoren
(Bachelor thesis, 2021)Jeg er fascinert av Airbnb da det skiller seg ut fra andre overnattingsformer. Oppgaven baserer seg på flere fagområder som blant annet forbruker adferd, delingsøkonomi og skatteloven. Dette er noen av fagområdene som har ... -
Talent management in frames of HR practices in hospitality and tourism under digital economy condition.
(Bachelor thesis, 2021)Today, the hospitality and tourism industry is at the center of digital innovation and continues to transform rapidly around the world. Hotels are interested in offering digital services to potential customers as quickly ... -
Utfordringer og muligheter innen kommunikasjon og kultur i flerkulturelle arbeidsmiljøer i serviceyrker
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven var å svare på problemstillingen “Hvilke utfordringer og muligheter innen kommunikasjon og kultur opplever ledere og ansatte i en økende flerkulturell servicebransje?” For å besvare vår problemstilling ... -
Hva motiverer turister til å dele reiseopplevelser på sosiale medier?
(Bachelor thesis, 2021)Sosiale medier spiller mer og mer inn på reiselivsbransjen og reiselivet generelt, og er svært relevant. I denne bacheloroppgaven er det overordnete temaet «sosiale medier i reiselivet», og jeg har videre valgt å avgrense ... -
Comparing pro-environmental behavior between hotel guests and airbnb guests
(Master thesis, 2021)This paper makes use of exploratory research design to determine factors effecting pro-environmental behavior. The aim of the present thesis is to compare the effects of socio-demographic variable and accommodation atmosphere ... -
Ledelse i hjemmekontor
(Bachelor thesis, 2021) -
Covid-19 sin påvirkning av kundesegmentet på norske campingplasser.
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven tar vi for oss følgende problemstilling: «Har kundesegmentet på norske campingplasser blitt endret som følge av Covid-19 i forhold til tidligere år?». I et forsøk på å besvare denne problemstillingen ... -
Hvordan bør hoteller besvare anmeldelser på TripAdvisor? En litteraturstudie om lederresponsers effekt på økonomi, forbrukere og omdømme
(Bachelor thesis, 2021)Anmeldelser på TripAdvisor har hatt en økende effekt på forbrukeres kjøpsbeslutninger de senere årene. Samtidig øker andelen av lederresponser på disse anmeldelsene. Denne studien tar utgangspunkt i å vurdere hvordan ... -
Hvordan bør hoteller besvare anmeldelser på TripAdvisor? En litteraturstudie om lederresponsers effekt på økonomi, forbrukere og omdømme
(Bachelor thesis, 2021)Anmeldelser på TripAdvisor har hatt en økende effekt på forbrukeres kjøpsbeslutninger de senere årene. Samtidig øker andelen av lederresponser på disse anmeldelsene. Denne studien tar utgangspunkt i å vurdere hvordan ... -
Intern krisekommunikasjon: En faktor for den ansattes motivasjon?
(Bachelor thesis, 2021)Sammendrag Formålet med denne oppgaven er å undersøke om opplevelsen av den interne kommunikasjonen under Covid-19-pandemien har påvirket ansattes motivasjon. Kommunikasjon og motivasjon er temaer som er særs aktuelt med ... -
Ledelse under en global menneskelig krisesituasjon
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven tar for seg temaene ledelse og kommunikasjon i sanntid. Verden ble snudd på hodet i mars 2020 med en global pandemi som har ført til stor usikkerhet for den enkelte, men også for bedrifter og organisasjoner. ... -
Hvorfor velger vi Airbnb? Motivasjonen bak forbrukers valg.
(Bachelor thesis, 2021)Stadig vekts av Airbnb de siste årene har på en side ført til økt interesse for temaet innen akademisk forskning. Motivasjon for å velge Airbnb kan være omfattende, men gir også nyttig informasjon for å forstå gjesters ... -
Sosiale medier i reiseliv - «Hvordan bruker innenlandsreisende sosiale medier til informasjonssøking i forbindelse med en feriereise, og på hvilken måte påvirker dette turisten?»
(Bachelor thesis, 2021)Sosiale medier har blitt et stort forskningstema innenfor reiseliv og turisme, på grunn av den økende bruken av disse mediene verden over. Den økende bruken fører naturligvis med en del påvirkning på sine brukere, der mange ... -
Europeisk kulturhovedstad Bodø2024 - Kritiske faktorer for positive ettervirkninger
(Bachelor thesis, 2021)Oppgaven har som formål å identifisere kritiske faktorer for positive ettervirkninger av året som Europeisk kulturhovedstad (heretter også forkortet til EKH). Grunnen til det er at Bodø ønsker en voksende reiselivsnæring. ... -
Har ansatte ved eit hotell i Stavanger opplevd stress på arbeidsplassen etter utbrotet av Covid-19?
(Bachelor thesis, 2021)Oppgåva handla om ansatte ved eit gitt hotell i Stavanger har opplevd stress på arbeidsplassen etter utbrotet av Covid-19 -
Turisme-ledet gentrifisering gjennom korttidsleie
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven vil vi ta for oss problemstillingen “I hvilken grad kan korttidsleie-plattformer bidra til turisme-ledet gentrifisering på turistdestinasjoner?” og vil se nærmere på temaene gentrifisering og sammenhengen ... -
“Hvordan har markedet endret seg for SATS etter at koronapandemien brøt ut, og hvilke tiltak kreves for å differensiere seg fra konkurrentene?”
(Bachelor thesis, 2021)I dagens samfunn finnes det utallige voksende bransjer, deriblant treningssenterbransjen. Dette er en bransje som har hatt sterk vekst de siste årene, og konkurransen på markeder spisser seg stadig. Det er på bakgrunn av ... -
Nordic cuisine as a tool of Nation Brand
(Bachelor thesis, 2021)New Nordic cuisine has been studied with the main objective to contribute to the research field of integrating the Norwegian food culture into the nation branding of Norway. The study conducts a detailed description of ...