Studentoppgaver (SV-NHS): Nye registreringer
Viser treff 401-420 av 618
-
Motivasjon, Medarbeidere & Rekruttering
(Bachelor thesis, 2021)Handler om hvordan motivasjon er i bedrifter, hva som gir en motivasjon, medarbeiderne i bedriften og rekrutteringsprosessen. -
Standardisert merkeordning i hotell- og reiselivsbransjen
(Bachelor thesis, 2021)CSR er et omfattende begrep. Derfor har vi bestemt å ta utgangspunkt i Marsdens definisjon som også vil være gjenspeilet i drøftingen av temaet, utfordringene og resultatet fra datainnsamlingen. CSR, eller bedriftens ... -
Den grønne lansbyen: Destinasjonen med den bye bærekraftige merkevaren
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har fokuset vært å kartlegge om det finnes muligheter og interesse blant aktørene i Randaberg for å utvikle stedet til en bærekraftig destinasjon som ikke skaper ulemper for økonomien, miljøet og menneskene ... -
Intern krisekommunikasjon: En faktor for den ansattes motivasjon?
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven er å undersøke om opplevelsen av den interne kommunikasjonen under Covid-19-pandemien har påvirket ansattes motivasjon. Kommunikasjon og motivasjon er temaer som er særs aktuelt med tanke på den ... -
Covid-19 sin påvirking av kundesegment på norske campingplasser.
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven tar vi for oss følgende problemstilling: «Har kundesegmentet på norske campingplasser blitt endret som følge av Covid-19 i forhold til tidligere år?». I et forsøk på å besvare denne problemstillingen ... -
Verneombudets rolle i hotellbransjen
(Bachelor thesis, 2021)Temaet som undersøkes i denne oppgaven, er verneombudsordningen. Oppgaven vil ta for seg aspekter som verneombudet kan påvirke eller ikke i hotellbransjen. Problemstillingen lyder som følgende; «Hvordan påvirker verneombudets ... -
Sosiale medier i reiseliv - «Hvordan bruker innenlandsreisende sosiale medier til informasjonssøking i forbindelse med en feriereise, og på hvilken måte påvirker dette turisten?
(Bachelor thesis, 2021)Sosiale medier har blitt et stort forskningstema innenfor reiseliv og turisme, på grunn av den økende bruken av disse mediene verden over. Den økende bruken fører naturligvis med en del påvirkning på sine brukere, der mange ... -
Restaurant Service Quality in Cebu City from the perspective of international customers: Online Reviews from the Philippines
(Bachelor thesis, 2021)Service quality is a major part of business and this makes it the key to correctly, properly measure and research its success. This study analyses the main factors of online reviews left by the foreign restaurant customers ... -
Hvordan kan FN Bærekraftsmål hjelpe norske SMB med å skape bevissthet rundt bærekraft til deres gjester/ turister?
(Bachelor thesis, 2021)The focus on environmental and social challenges have never been more important than what we see in the world today. There is an urgent call for strategies and measures that can tackle these challenges, and in 2015, the ... -
«Hvordan forstås begrepene bærekraftig utvikling og grønt skifte i Randaberg kommune? Og hva er Randaberg kommune sin tilnærming til en grønn og bærekraftig omstillingsprosess?»
(Bachelor thesis, 2021)SAMMENDRAG Temaet for denne oppgaven er endring og kommunikasjon i forbindelse med det grønne skiftet, og bærekraftig utvikling i en politisk styrt organisasjon. Formålet med oppgaven har hele tiden vært å finne ut hvordan ... -
En studie av karakteristikker som gjør produktomtaler hjelpsomme
(Bachelor thesis, 2021)Online product reviews are an important source of information that facilitates the consumer in the purchase decision process. This study investigates the correlation between three review characteristics and the perceived ... -
The gastronomy city of Bergen, Norway in the face of the Covid-19 pandemic.
(Bachelor thesis, 2021)These findings suggest that managers and other stakeholders, such as government need to consider strategies that work in general and specific to different conditions or nature of the business in question. There is a need ... -
TITTEL: Oppfatter gjester hotellenes grønne tiltak som genuine? - Greenwashing i hotellindustrien
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi forsket på Greenwashing i hotellindustrien, og påvirkningen dette har for forbrukerne. Det har vært relevant å ta utgangspunkt i tilliten til forbrukerne omkring en grønn praksis, og betydningen ... -
Betydning av mangfoldsledelse for innovasjon i norske virksomheter
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for bacheloroppgaven er mangfoldsledelse og innovasjon i norske virksomheter. Mangfoldsledelse er essensielt for virksomheters suksess. Måten man leder medarbeiderne på er viktig for at ledelsen yter det beste ovenfor ... -
Funksjonshemmede i arbeid
(Bachelor thesis, 2021)Oppgaven handler om hvordan funksjonshemmede opplever de forskjellige fasene i arbeidslivet. Fokuset er på arbeidslivet i hotellbransjen. -
Delingsøkonomi - Tillit og usikkerhet
(Bachelor thesis, 2021)Problemstilling: En påvirkende faktor for delingsøkonomi er tillit: vil en eventuell svikt i tilliten overfor en delingsøkonomi plattform gjøre at en gjest heller velger hotell? Hensikt: Oppgavens hensikt er å se om en ... -
INTERNATIONAL TOURISTS’ PERCEPTION OF THE REPUBLIC OF MOLDOVA AS A TOURIST DESTINATION THROUGH ONLINE REVIEWS
(Bachelor thesis, 2021)Purpose – The main goal of this paper was to evaluate how international visitors identified the Republic of Moldova as a tourist destination. The goal split into four objectives: (1) to determine the main themes shared ... -
A study of academic motivation during COVID-19 in tourism and hospitality education: professor/student perception correlations of the MUSIC® Model components
(Bachelor thesis, 2021)The purpose of this study is to investigate correlations in perception of academic motivation between professors and students in a teaching setting affected by COVID-19. The components used to measure motivation are taken ... -
The Effect of Technology in the Workplace on Perceived Stress, Work-family Conflict and Job Satisfaction
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-08-31)Technology has become the new way of living, where we can do anything from our phones. The phenomenon of technology has had a great impact on global development, in all aspects. Through the years businesses have, and still ... -
Exploring the Dimensions of Co-creation Behavior in Customer Experience: A case study of Guests’ Hotel Check-in Experiences
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-11-01)The study begins by reviewing forces that affect competitive advantage -paradigm shift forces, and economic offerings forces -that is the progressive forces pushing economic value over time, for example: from goods, to ...