Blar i Faculty of Arts and Education på tittel
Viser treff 1423-1442 av 3164
-
Idrettslig vurderingspraksis i kroppsøvingsfaget? En kvalitativ studie om vurderingspraksis i idrettsfag og kroppsøving.
(Master thesis, 2023)Bakgrunn: Vurdering er et læringsfremmende verktøy som brukes til utvikling av elever. Vurderingsformer og undervisningsopplegg er faktorer som påvirker hvordan elevene tilegner seg kompetanse og kunnskaper. Vurderingsformer ... -
"Ikke kødd med ølet vårt!" - følelser og rasjonalitet under nedleggelsen av Tou Bryggeri i 2003
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2011;, Master thesis, 2011)Denne avhandlingen tar for seg det en kan kalle Tou Bryggeris "dødskamp". Denne kampen innebærer en periode fra det blir kjent at nedleggelse kunne forekomme, til nedleggelsen var et faktum. Dette er fortellingen om Tous ... -
«Ikke tenk på at det blir feil – bare fortsett å prøve!» Om sent ankomne ungdommers erfaringer med språk- og fagopplæring i norsk grunnskole og videregående opplæring
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om sent ankomne ungdommer i norsk skolekontekst. Den kvalitative intervjuundersøkelsen tok utgangpunkt i en todelt problemstilling som søkte svar på hvilke erfaringer sent ankomne ungdommer har ... -
«… ikkje for breitt, men ikkje for pent heller»: Ei sosiolingvistisk gransking av yngre talemål på Bryne
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgåva er ei sosiolingvistisk gransking av yngre talemål på Bryne. Formålet med granskinga har vore å finna ut om Bryne-målet nærmar seg dei andre bymåla i nærleiken, og då spesielt Sandnes- og Stavanger-måla. ... -
Immigrant and Non‑immigrant Parents’ Involvement in Bullying Cases
(Peer reviewed; Journal article, 2021-09)This study aims at investigating parental involvement in bullying cases. Immigrant and non-immigrant parents are compared regarding their experience and understanding of causes of the bullying behaviour that their child ... -
Immigrant children’s perceptions of home: the case of Lithuanian children in Stavanger municipality, Norway
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013-06-30)It has been argued that migration research has neglected children’s migration, focusing on the movements of adults or families. However, children engage in migration in various ways and their experiences are ... -
Immigranter lærer engelsk som tredje-/tilleggs språk
(Bachelor thesis, 2023) -
Impact of rest intervals on maximal power output in different sports during repeated maximal effort contractions at varied loads in the Keiser leg press machine
(Master thesis, 2023)Bakgrunn/hensikt: Studien har undersøkt betydningen av korte og lange pauser i Keisers 10-repetisjons kraft-hastighetstest ved tre ulike belastningsnivåer, samt test-retest reliabiliteten. Tidligere Keiser-studier har ikke ... -
The impact of translanguaging-driven training on in-service EFL teachers: Complexity theory prism
(Peer reviewed; Journal article, 2022-07)This study examines the impact of a translanguaging-driven in-service training on English as a Foreign Language (EFL) teachers’ professional identity re-construction. Grounded in complexity theory, the study is based on ... -
Impediments to learning problem-solving in Malawian lower secondary mathematics textbooks
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Background: In a culture where teachers follow the textbook prescriptively, Malawian students perform low in mathematics, and no students reach the problem-solving levels. Aim: To explore reasons for students’ low ... -
Implementation of physically active lessons: a 2-year follow-up
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Combining physical activity and academic content is a promising way to improve health and academic learning in schoolchildren. This paper examined the continuation of physically active lessons (PAL) in five Norwegian ... -
Implementering av kunnskap til praksis – læreres rapporter om utvikling av autoritativ klasseledelse gjennom en intervensjonsperiode.
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2012-05)Sammendrag Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke om lærerne rapporterer en utvikling i autoritativ klasseledelse gjennom en prosjektperiode med skoleutviklingsprogrammene Respekt, Håndbok i klasseledelse og ... -
Implementering av prosjektet "aktiv skole"
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-11)Bakgrunn: for studiet er økningen i inaktivitet og bekymringen av barn og unges synkende aktivitetsnivå. Skolebaserte intervensjoner har påvist positiv effekt i å øke den fysiske aktiviteten hos barn og unge. Implementeringen ... -
Implementering av rammeplanens fagområder
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven viser til hvordan styrer kan påvirke implementeringsprosessen av rammeplanens fagområder til den enkelte barnehagen plandokumenter. Vi tar for oss fire ulike barnehager, der vi ønsker å se på likheter ... -
Implementeringen av bærekraftig utvikling i norske lærebøker på ungdomstrinnet
(Bachelor thesis, 2023)Temaet for oppgaven er hvordan bærekraftig utvikling har blitt implementert i skolen, og hvordan dette har påvirket fortellingen om det norske oljeeventyret. Oppgaven har en todelt problemstilling: 1. Har implementeringen ... -
Implementing implementation science in a randomized controlled trial in Norwegian early childhood education and care
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The emerging interest in implementation processes in the social, health, and educational sciences has increased the recognition of implementation science. Still, the literature provides limited practical insights on how ... -
Implementing task-based learning of English as L2 at private courses for adult false-beginners in Russia
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2011;, Master thesis, 2011)This thesis is a comparative study between the Presentation-Practice-Production method (PPP) and the task-based language learning (TBL) approach. The context of the study is a private language school in Russia where the ... -
Implementing wiki as a writing platform in a 10th grade EFL classroom
(Master thesis, 2017-05)This thesis aims to investigate how to use the online writing platform Wikispace in the English classroom and whether implementing wiki writing can have an effect on pupils’ motivation for writing and their writing ... -
Impoliteness and gender in computer-mediated communication: a study of insults on Tumblr
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)This thesis is a comparative study of impoliteness techniques employed by different genders in computer-mediated communication (CMC) in the context of the microblogging website Tumblr. It uses a modified version of Culpeper’s ... -
Impoliteness and Power Strategies at Prime Minister's Question Time: a Comparison of Margaret Thatcher and Theresa May
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05-11)This thesis is a qualitative and quantitative study of impoliteness and power discourse strategies used during the weekly conversation between the UK Prime Minister and Parliament, known as Prime Minister’s Question Time ...