Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMordal, Jenny
dc.date.accessioned2010-06-25T05:22:42Z
dc.date.available2010-06-25T05:22:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185493
dc.descriptionMaster's thesis in Early childhood educationen_US
dc.description.abstractMålet med denne studien er å vinne kunnskap om førskolelæreres grunnleggende oppfatninger av barn, og samtidig hvilke holdninger og erfaringer de har i forhold til evalueringspraksis, der barn skal ses på som delaktige. Sentrale aspekter vil være pedagogers ontologi, epistemologi og anvendt språk om evaluering som omhandler og beskriver syn på barn, og vurdering av arbeidet med barn. Underliggende fokus vil være hvilke rom for mangfold og variasjon som skapes for ulike barn i heterogene barnegrupper i barnehagenes evalueringspraksiser. Et delmål vil være å sammenligne uttalelser fra førskolelærere fra Reggio Emiliaprofilerte barnehager med uttalelser fra andre profileringsmodeller for å se om det finnes ulike rådende diskurser i forhold til syn på barn og evaluering. Åtte intervjuer av førskolelærer danner basis for tekstfortolkning via diskursanalytisk tilnærming. Spørsmålene stilles under fire fokusbegreper; barnesyn, evaluering, vurdering og mangfold.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IF/2010;
dc.subjectbarnehagevitenskapen_US
dc.subjectbarnesynen_US
dc.subjectevalueringen_US
dc.subjectvurderingen_US
dc.subjectmangfolden_US
dc.titleHvilke forståelser av barn, og hvilke forståelser av evalueringsarbeid i barnehagepraksiser, har førskolelærere? : en diskursanalyse av åtte førskolelæreres uttalelser om evalueringsarbeid i barnehage.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281
dc.source.pagenumber84


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel