Blar i Department of Education and Special Education på forfatter "Vaaland, Grete Sørensen"
-
Back on track: Approaches to managing highly disruptive school classes
Vaaland, Grete Sørensen (Journal article; Peer reviewed, 2017-10)Teaching and learning are at stake when classrooms become highly disruptive and pupils ignore the teacher’s instructions and leadership. Re-establishing teacher authority in a highly disruptive school class is an understudied ... -
Hvordan håndterer og forebygger erfarne lærere reaktiv aggressiv atferd på småtrinnet?
Espedal, Jannicke (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017)Formålet med denne masteroppgaven har vært å frembringe kunnskap om reaktiv aggresjonsproblematikk, og hvordan pedagoger i skolen arbeider for å håndtere og forebygge denne typen problematferd. Jeg valgte å legge til grunn ... -
Læreres relasjoner til elever med alvorlige atferdsproblemer
Aasheim, Lene (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)Formålet med denne studien var å undersøke hvordan lærere arbeider med å bygge gode relasjoner til elever med alvorlige atferdsproblemer. Bakgrunn for valg av tema var blant annet at tidligere forskning viser at elever med ... -
Opplevelser av videobasert veiledning: En intervjuundersøkelse med fokus på implementering, mestringstro og profesjonell utvikling.
Brähler, Kjersti (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-07)Videobased Improvement for TEachers (VITE) er et doktorgradsprosjekt hvor hovedmålet er å pilotere og evaluere et tiltak for kontinuerlig profesjonell utvikling av lærere. Denne studien undersøker hva lærere og veiledere ... -
Relasjonsbygging for reaktivt aggressive elever – hva kan læreren bidra med?
Seglem, Rebekka Gullbrekken (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-01)Sammendrag: Gode jevnaldrende vennskap er viktige for at elevene skal utvikle seg sosialt og emosjonelt. Likevel kan man gjennom aggresjonsteori se at de reaktivt aggressive elevene ofte har færre venner enn medelevene. ...