• Capturing epistemic reflexivity for teacher educators teaching about/to/for diversity in teacher education 

      L'Estrange, Lyra; Walker, Sue; Lunn-Brownlee, Jo; Ryan, Mary; Bourke, Terri; Rowan, Leonie; Johansson, Eva Marianne (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Internationally, there is a growing body of evidence which shows that newly graduated teachers do not feel prepared to teach the increasingly diverse student body in contemporary classrooms. However, to date, we have limited ...
    • Inkludering i en mangfoldig skole : fra teori til praksis 

      Tveitnes, Marianne Sandvik (Chapter, 2022)
      Norsk skolepolitikk gjør at Norge på mange måter kan regnes som et foregangsland i arbeidet med å utvikle en inkluderende skole der læring står i fokus. Like fullt synes det å være et gap mellom skolepolitikkens teoretiske ...
    • Mangfold, inkludering og utdanning : gode intensjoner og komplekse realiteter 

      Skeie, Geir; Fandrem, Hildegunn; Ohna, Stein Erik Solbø (Chapter, 2022)
      Denne boka springer ut av overbevisningen om at elevmangfold er både en realitet, en ressurs og en utfordring. Elevmangfoldet i norsk skole gjør seg gjeldende i alle fag, på tvers av fag og i skolehverdagen. De som arbeider ...