dc.contributor.author | Østrem, Sissel | |
dc.date.accessioned | 2014-02-11T09:31:55Z | |
dc.date.available | 2014-02-11T09:31:55Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Østrem, S. (2011) Den nye grammatikken i høgere utdanning : med læringsutbytte som eksempel. Uniped, 34(1), pp. 34-43 | no_NO |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/185529 | |
dc.description.abstract | Artikkelen diskuterer det nasjonale kvalifi kasjonsrammeverket for høgere utdanning, dets tilblivelse og utforming. Spesielt retter artikkelen søkelyset på læringsutbytteformuleringer som fenomen. Spørsmålet som diskuteres er hvorvidt læringsutbytteformuleringer er hensiktsmessige i profesjonsutdanninger som skal kvalifi sere for yrker der skjønnsutøvelse er en viktig del av utøvelsen. Her blir lærerutdanningen brukt som eksempel. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitets- og høgskolerådet | no_NO |
dc.subject | kvalifikasjonsrammeverk | no_NO |
dc.subject | høgere utdanning | no_NO |
dc.subject | læringsutbytte | no_NO |
dc.title | Den nye grammatikken i høgere utdanning : med læringsutbytte som eksempel | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.journal | Uniped | |