• En studie av malawiske læreres oppfatninger av begrepet problemløsning 

      Skiftestad, Mari (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-11)
      Denne oppgaven er en studie som har undersøkt hvilke oppfatninger malawiske lærere har av begrepet problemløsning. Oppgaven bygger videre på Refviks masteroppgave fra 2014 som undersøkte hvordan lærere i den malawiske ...
    • Staveundervisning i norske barneskoler 

      Hodnefjell, Caroline (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2010;, Master thesis, 2010)
      Studiens hensikt er å undersøke nærmere hvorvidt staveundervisningen i norsk barneskole gir grunnlag for at elevene skal kunne utvikle god staveferdighet. Målet er ikke å generalisere, men å beskrive funnene. Utvalget ...
    • Utvikling av staveferdigheit : ei kvantitativ undersøking i ein norsk barneskule 

      Gilja, Tove (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Målet med denne masteroppgåva er å sjå på korleis elevar i barneskulen tileignar seg staveferdigheit. Forskarar innanfor temaet staving er usamde om korleis utviklinga av staveferdigheit går føre seg. Tilhengjarane av ...