Browsing PhD theses (HF-LS) by Author "Reikerås, Elin"
Now showing items 1-3 of 3
-
Bilingualism : Advantages and Disadvantages in Cognitive Processing, Language and Reading Comprehension
Gunnerud, Hilde Lowell (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2021-03)The overall aim of this study is, as suggested by Bialystok (2009), to investigate whether bilingual learners have an advantage in executive functions and a disadvantage in language compared to monolingual learners. In ... -
Fange opp-følge opp : Tidlig innsats for barn i barnehagen med språkforstyrrelser, og relasjonen mellom tidlige svake språkferdigheter og senere leseferdigheter
Joner, Maya Dybvig (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2023)Det overordnede målet med denne Ph.d. avhandlingen var å undersøke hvordan norskspråklige barn med språkforstyrrelser ble identifisert og fulgt opp i barnehagen og støtteapparatet rundt, og om det var en relasjon mellom ... -
Språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna : En studie av variasjon og sammenhenger
Stangeland, Elisabeth Brekke (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2018-04)Three studies were conducted that examined variation in and the relationship between language proficiency, play and social competence at the age of 33 months within the context of Norwegian barnehages (early childhood ...