Blar i PhD theses (HF-LS) på forfatter "Wagner, Åse Kari Hansen"
-
Equity in Education: The Relevance of Home Language, Home Culture, and School Belonging in Reading Achievement Evidence from the Norwegian PIRLS 2016
Strand, Olaug (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2021-10)Under the United Nations’ Incheon Declaration for Education 2030, Norway has committed itself to working toward Sustainable Development Goal number 4: ensuring inclusive and equitable quality education and promoting lifelong ... -
Språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna : En studie av variasjon og sammenhenger
Stangeland, Elisabeth Brekke (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2018-04)Three studies were conducted that examined variation in and the relationship between language proficiency, play and social competence at the age of 33 months within the context of Norwegian barnehages (early childhood ... -
«Vi vet at vi skal jobbe med begrep, men ikke så mye annet»: En studie av læreres forståelse av undervisning som støtter utvikling av akademisk språk i språkheterogene klasserom på 5.-7. trinn
Rangnes, Hege (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2021-09)Avhandlingen ««Vi vet at vi skal jobbe med begrep, men ikke så mye annet»: En studie av læreres forståelse av undervisning som støtter utvikling av akademisk språk i språkheterogene klasserom på 5.-7. trinn» har sin bakgrunn ...