Kunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanning
Journal article, Peer reviewed
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/225383Utgivelsesdato
2008-06Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Fauskanger, J., Mosvold, R. (2008) Kunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanning. Norsk pedagogisk tidsskrift, 92(3), pp. 187-197Sammendrag
Målet med enhver ny læreplan eller skolereform er å forbedre en nåværende praksis. Med innføringen av
Kunnskapsløftet skal lærerne få et kompetanseløft. Begrunnelsen er at elevene da vil få bedre
matematikkundervisning, og følgelig lære mer matematikk. For å muliggjøre en endring av
undervisningskulturen, er det nødvendig med en endring av kunnskaper og oppfatninger. Denne artikkelen
diskuterer grunnlaget for slike endringer i matematikkfaget. Vårt utgangspunkt er etterutdanning av lærere.
Beskrivelse
Lenke til publisert versjon:
http://www.idunn.no/ts/npt/2008/03/kunnskaper_og_oppfatninger_-
_implikasjoner_for_etterutdanning?highlight=#highlight