dc.contributor.author | Fauskanger, Janne | |
dc.contributor.author | Mosvold, Reidar | |
dc.date.accessioned | 2014-11-06T10:33:01Z | |
dc.date.available | 2014-11-06T10:33:01Z | |
dc.date.issued | 2008-06 | |
dc.identifier.citation | Fauskanger, J., Mosvold, R. (2008) Kunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanning. Norsk pedagogisk tidsskrift, 92(3), pp. 187-197 | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1504-2987 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/225383 | |
dc.description | Lenke til publisert versjon:
http://www.idunn.no/ts/npt/2008/03/kunnskaper_og_oppfatninger_-
_implikasjoner_for_etterutdanning?highlight=#highlight | nb_NO |
dc.description.abstract | Målet med enhver ny læreplan eller skolereform er å forbedre en nåværende praksis. Med innføringen av
Kunnskapsløftet skal lærerne få et kompetanseløft. Begrunnelsen er at elevene da vil få bedre
matematikkundervisning, og følgelig lære mer matematikk. For å muliggjøre en endring av
undervisningskulturen, er det nødvendig med en endring av kunnskaper og oppfatninger. Denne artikkelen
diskuterer grunnlaget for slike endringer i matematikkfaget. Vårt utgangspunkt er etterutdanning av lærere. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | nb_NO |
dc.subject | pedagogikk | nb_NO |
dc.subject | etterutdanning | nb_NO |
dc.subject | kunnskapsløftet | nb_NO |
dc.subject | matematikkdidaktikk | nb_NO |
dc.title | Kunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanning | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 187-197 | nb_NO |
dc.source.volume | 92 | nb_NO |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | nb_NO |
dc.source.issue | 3 | nb_NO |