Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFauskanger, Janne
dc.contributor.authorMosvold, Reidar
dc.date.accessioned2014-11-06T10:33:01Z
dc.date.available2014-11-06T10:33:01Z
dc.date.issued2008-06
dc.identifier.citationFauskanger, J., Mosvold, R. (2008) Kunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanning. Norsk pedagogisk tidsskrift, 92(3), pp. 187-197nb_NO
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/225383
dc.descriptionLenke til publisert versjon: http://www.idunn.no/ts/npt/2008/03/kunnskaper_og_oppfatninger_- _implikasjoner_for_etterutdanning?highlight=#highlightnb_NO
dc.description.abstractMålet med enhver ny læreplan eller skolereform er å forbedre en nåværende praksis. Med innføringen av Kunnskapsløftet skal lærerne få et kompetanseløft. Begrunnelsen er at elevene da vil få bedre matematikkundervisning, og følgelig lære mer matematikk. For å muliggjøre en endring av undervisningskulturen, er det nødvendig med en endring av kunnskaper og oppfatninger. Denne artikkelen diskuterer grunnlaget for slike endringer i matematikkfaget. Vårt utgangspunkt er etterutdanning av lærere.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.subjectpedagogikknb_NO
dc.subjectetterutdanningnb_NO
dc.subjectkunnskapsløftetnb_NO
dc.subjectmatematikkdidaktikknb_NO
dc.titleKunnskaper og oppfatninger - implikasjoner for etterutdanningnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber187-197nb_NO
dc.source.volume92nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue3nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel