Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFauskanger, Janne
dc.contributor.authorMosvold, Reidar
dc.contributor.authorKristensen, Morten Søyland
dc.date.accessioned2017-03-28T13:55:35Z
dc.date.available2017-03-28T13:55:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationFauskanger, J., Mosvold, R., Kristensen, M.S. (2016) Født sånn, eller blitt sånn? Matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervise. Acta Didactica Norge, 10(1).nb_NO
dc.identifier.issn1504-9922
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2435657
dc.description.abstractI denne artikkelen analyserer vi matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervise. Innholdsanalyse av 40 erfarne læreres svar på en spørre­undersøkelse, viser at flere ser på aspekter ved evnen til å undervise som medfødt, eller medfødt for noen. Lærere som ser på evnen til å undervise som medfødt, vil kunne nedvurdere betydningen av etter- og videreutdanning, og foretrekke å få tips de kan ta direkte inn i undervisningen uten å forstå hvorfor tipsene eventuelt virker. Vi mener følgelig at det er viktig å kartlegge slike oppfatninger i forbindelse med etter- og videreutdanning av matematikklærere.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Oslonb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectundervisningsvitenskapnb_NO
dc.subjectmatematikklærerenb_NO
dc.subjectundervisningnb_NO
dc.subjectetter- og videreutdanningnb_NO
dc.subjectevnernb_NO
dc.subjectoppfatningernb_NO
dc.titleFødt sånn, eller blitt sånn? Matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervisenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.volume10nb_NO
dc.source.journalActa Didactica Norgenb_NO
dc.source.issue1nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal