Show simple item record

dc.contributor.authorFlaatten, Sandra Val
dc.date.accessioned2009-08-06T11:16:01Z
dc.date.accessioned2017-04-20T07:25:20Z
dc.date.available2009-08-06T11:16:01Z
dc.date.available2017-04-20T07:25:20Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationSpesialpedagogikk 1(2006) S. 12-19
dc.identifier.issn0332-8457
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2440013
dc.description.abstractGjennom Manifest mot mobbing har det vært rettet mye oppmerksomhet mot kartlegging, forebygging og håndtering av mobbing i skolen, spesielt grunnskolen. I denne artikkelen presenteres hovedfunn fra analysen av fem norske undersøkelser, gjennomført i perioden 1993 til 2004, hvor mobbing i videregående skole er tema. Den første delen i artikkelen dreier seg om hvordan forskningsresultat om omfanget av mobbing blant elever samles inn og presenteres. Den andre delen viser hvilke resultat som presenteres fra undersøkelsene, noe som gir grunnlag for å drøfte og konkludere i forhold til hva som kan sies å være omfanget av mobbing i videregående skole.
dc.language.isonob
dc.publisherUtdanningsforbundet
dc.subjectMobbing
dc.subjectVideregående skole
dc.titleMobbing i videregående skole : en analyse av fem norske undersøkelser
dc.typeJournal article
dc.subject.nsi280


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record