Smågruppetiltak for elever på ungdomstrinnet som viser problematferd og lav skolemotivasjon
dc.contributor.author | Jahnsen, Hanne | |
dc.contributor.author | Nergaard, Svein Erik | |
dc.date.accessioned | 2009-08-06T10:59:06Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T07:25:58Z | |
dc.date.available | 2009-08-06T10:59:06Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T07:25:58Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Spesialpedagogikk 5(2007) S. 4-16 | |
dc.identifier.issn | 0332-8457 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2440016 | |
dc.description.abstract | Lillegården kompetansesenter gjennomførte på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet i desember 2005 en kartlegging av smågruppebaserte tiltak i alle offentlige grunnskoler med ungdomstrinn. Målgruppa for disse tiltakene er elever som viser liten motivasjon for tradisjonelt skolearbeid, og som viser problematferd eller andre tegn på manglende trivsel og tilpasning. Artikkelen beskriver gjennomføringen av kartleggingen, gjør rede for hovedfunn og drøfter resultatene. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Utdanningsforbundet | |
dc.subject | SGT | |
dc.subject | Smågruppebaserte tiltak | |
dc.subject | Spesialundervisning | |
dc.title | Smågruppetiltak for elever på ungdomstrinnet som viser problematferd og lav skolemotivasjon | |
dc.type | Journal article | |
dc.subject.nsi | 282 | no |