Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJahnsen, Hanne
dc.contributor.authorNergaard, Svein
dc.contributor.authorRafaelsen, Frank
dc.contributor.authorTveit, Arne
dc.date.accessioned2012-09-25T07:03:35Z
dc.date.accessioned2017-04-20T07:26:00Z
dc.date.available2012-09-25T07:03:35Z
dc.date.available2017-04-20T07:26:00Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationJahnsen, H., Nergaard, S., Rafaelsen, F. & Tveit, A. Den ene dagen. Spesialpedagogikk. 2009, 74(6), p. 4-15
dc.identifier.issn0802-183X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2440018
dc.description.abstractPå oppdrag fra Utvalget for bedre læring for barn, unge og voksne med særskilte behov (Midtlyngutvalget), har Lillegården kompetansesenter gjennomført en kasusstudie av smågruppebaserte deltidstiltak. Målgruppen er ungdom som viser problematferd og lav motivasjon for skole. Studien antyder at tiltakene blir begrunnet med at ordinær skole skaper problemer for mange elever, og at et alternativ til vanlig undervisning noen timer eller en dag i uka kan virke motiverende. Studien avslører også at det er lite sammenheng mellom skole og tiltak og at samarbeidet er tilfeldig og uformelt. Elevenes deltakelse i tiltakene ser ikke ut til å virke marginaliserende, og det er flere eksempler på at elevene får en mer positiv rolle og status i elevgruppen i ordinær skole.
dc.language.isonob
dc.subjectSGT
dc.subjectSmågruppebaserte tiltak
dc.subjectSpesialundervisning
dc.titleDen ene dagen
dc.typeJournal article
dc.description.versionPublished version
dc.subject.nsi282no


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel