Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTinnesand, Torunn
dc.contributor.authorFlaatten, Sandra Val
dc.date.accessioned2009-03-25T13:58:20Z
dc.date.accessioned2017-04-20T07:27:00Z
dc.date.available2009-03-25T13:58:20Z
dc.date.available2017-04-20T07:27:00Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationStatped skriftserie; 37
dc.identifier.issn1503-271X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2440019
dc.description.abstractDenne rapporten er basert på en casestudie av arbeid i lærergrupper, hvor utgangspunktet har vært en generell interesse for kollegaveiledning i pedagogisk utviklingsarbeid. Hva kjennetegner gode læreprosesser i kollegagrupper? Hva bidrar til å oppfylle målene i det utviklingsarbeid de inngår i? Forskning har vist at dette blant annet har sammenheng med grad av forpliktelse og integritet i arbeidet. De skolene hvor det har vært best effekt av deltakelse i pedagogisk utviklingsarbeid, har også i størst grad vært lojale mot prosjektets teori og metode. Casestudien er gjennomført ved en av de fjorten skolene som i perioden 2002-2005 deltok i prosjektet Læringsmiljø og problematferd (LP-prosjektet). I undersøkelsen har vi vært spesielt opptatt av i hvilken grad lærerne har vært lojale mot teori og metoder i gjennom LP-prosjektet.
dc.language.isonob
dc.publisherLillegården kompetansesenter
dc.subjectkollegaveiledning
dc.subjectpedagogisk utviklingsarbeid
dc.subjectlærergrupper
dc.subjectLP-prosjektet
dc.subjectLæringsmiljø og problematferd
dc.titleLæring, kommunikasjon og samspill i lærergrupper : en casestudie
dc.typeResearch report
dc.description.versionPublished version
dc.subject.nsi280


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel