dc.contributor.author | Tinnesand, Torunn | |
dc.contributor.author | Flaatten, Sandra Val | |
dc.date.accessioned | 2009-03-25T13:58:20Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T07:27:00Z | |
dc.date.available | 2009-03-25T13:58:20Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T07:27:00Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.citation | Statped skriftserie; 37 | |
dc.identifier.issn | 1503-271X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2440019 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er basert på en casestudie av arbeid i lærergrupper, hvor utgangspunktet har vært en generell interesse for kollegaveiledning i pedagogisk utviklingsarbeid. Hva kjennetegner gode læreprosesser i kollegagrupper? Hva bidrar til å oppfylle målene i det utviklingsarbeid de inngår i? Forskning har vist at dette blant annet har sammenheng med grad av forpliktelse og integritet i arbeidet. De skolene hvor det har vært best effekt av deltakelse i pedagogisk utviklingsarbeid, har også i størst grad vært lojale mot prosjektets teori og metode. Casestudien er gjennomført ved en av de fjorten skolene som i perioden 2002-2005 deltok i prosjektet Læringsmiljø og problematferd (LP-prosjektet). I undersøkelsen har vi vært spesielt opptatt av i hvilken grad lærerne har vært lojale mot teori og metoder i gjennom LP-prosjektet. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Lillegården kompetansesenter | |
dc.subject | kollegaveiledning | |
dc.subject | pedagogisk utviklingsarbeid | |
dc.subject | lærergrupper | |
dc.subject | LP-prosjektet | |
dc.subject | Læringsmiljø og problematferd | |
dc.title | Læring, kommunikasjon og samspill i lærergrupper : en casestudie | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | Published version | |
dc.subject.nsi | 280 | |