Show simple item record

dc.contributor.advisorØgaard, Torvald
dc.contributor.authorHamre, Asbjørn
dc.date.accessioned2017-11-07T13:46:44Z
dc.date.available2017-11-07T13:46:44Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2464696
dc.descriptionMaster thesis in Service managementnb_NO
dc.description.abstractSammendrag Jeg har i denne oppgaven undersøkt fritidsbåtbransjen i Stavangerdistriktet. Studiens forskningsspørsmål og problemstilling er: Hva gjør fritidsbåtkunder i Stavanger- regionen tilfredse og lojale? Det trekkes frem relevant teori innen kundetilfredshet og lojalitet, blant annet Oliver, Reicheld, Søderlund, Gustafsson & Johnson, med flere. Det har blitt gjennomført kvalitative og kvantitative undersøkelser. Studiens funn: Studiens modell og data viste god sammenheng og forklaringskraft i begrepene som ble målt, knyttet opp til nettopp tilfredshet og lojalitet. Lojalitet henger som forventet sammen med tilfredshet. Det samme gjør tillit og relasjon. Folk savnet bedre oppfølging, og nettopp denne egenskapen var den sterkeste predikatoren for tilfredshet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjecthotelladministrasjonnb_NO
dc.subjectreiselivsadministrasjonnb_NO
dc.subjectserviceledelsenb_NO
dc.subjectlojalitetnb_NO
dc.titleHva gjør fritidsbåtkunder i Stavangerregionen tilfredse og lojale?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO
dc.source.pagenumber65nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal