Tilpasset skriveopplæring gjennom bruk av digitale ressurser
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2561014Utgivelsesdato
2018-06-11Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IGIS) [1002]
Sammendrag
Sammendrag
Denne studien viser tankene til fem ungdomsskolelærere fra fem forskjellige kommuner rundt begrepet tilpasset opplæring. Videre gir lærerne konkrete eksempler på hvordan de bruker digitale ressurser i tilpasset skriveopplæring i norskfaget. Det framkommer av studien at begrepsforståelsen hverken er vid eller smal, men ligger en plass mellom disse ytterpunktene. Det er hovedsakelig bruk av google-system og chromebook som dominerer i denne studien, og fokuset ligger på tilpasset opplæring gjennom å drive prosessorientert skriving med fokus på vurdering for læring.
Summary
This study shows the thoughts of five 8th – 10th grade teachers from five different municipalities on the term adapted education. The teachers give specific examples on how they use digital resources in adapted education in the subject “norsk”. The study shows that the understanding of the term is neither wide nor narrow, but somewhere in between. It is mainly the use of the google-system and chromebook that dominates in this study, and the focus is on adapted writing-education through process-oriented writing with focus on assessment for learning.
Beskrivelse
Master's thesis in Education