Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?
Journal article, Peer reviewed
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/275682Utgivelsesdato
2007Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Sæbo, A.B (2007) Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?. Norsk pedagogisk tidsskrift, (6) pp.460-470Sammendrag
Dagens allmennlærerstudenter får et lite innføringskurs i drama og de blir
oppfordret til å prøve dette ut i praksis. Det er store forskjellig på i hvilke fag
og på hvilke trinn studentene mener drama som undervisnings- og
læringsform bør inngå. Studentenes erfaringer med drama i egen utdanning,
påvirker deres holdning til framtidig bruk av drama i fagene. Studentene er
positive til drama som læringsform, men mener at utfordringen er lærernes
manglende dramafaglig kompetanse.
Beskrivelse
Dette er en såkalt "akseptert versjon" av en artikkel tidligere publisert i Norsk pedagogisk tidsskrift: http://www.idunn.no/npt/2007/06/