dc.contributor.author | Sæbø, Aud Berggraf | |
dc.date.accessioned | 2015-02-09T15:59:01Z | |
dc.date.available | 2015-02-09T15:59:01Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Sæbo, A.B (2007) Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?. Norsk pedagogisk tidsskrift, (6) pp.460-470 | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.issn | 1504-2987 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/275682 | |
dc.description | Dette er en såkalt "akseptert versjon" av en artikkel tidligere publisert i Norsk pedagogisk tidsskrift: http://www.idunn.no/npt/2007/06/ | nb_NO |
dc.description.abstract | Dagens allmennlærerstudenter får et lite innføringskurs i drama og de blir
oppfordret til å prøve dette ut i praksis. Det er store forskjellig på i hvilke fag
og på hvilke trinn studentene mener drama som undervisnings- og
læringsform bør inngå. Studentenes erfaringer med drama i egen utdanning,
påvirker deres holdning til framtidig bruk av drama i fagene. Studentene er
positive til drama som læringsform, men mener at utfordringen er lærernes
manglende dramafaglig kompetanse. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | nb_NO |
dc.subject | pedagogikk | nb_NO |
dc.subject | drama | nb_NO |
dc.subject | lærerstudenter | nb_NO |
dc.subject | drama som læringsform | nb_NO |
dc.title | Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 460-470 | nb_NO |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | nb_NO |
dc.source.issue | 6 | nb_NO |