Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSæbø, Aud Berggraf
dc.date.accessioned2015-02-09T15:59:01Z
dc.date.available2015-02-09T15:59:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationSæbo, A.B (2007) Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?. Norsk pedagogisk tidsskrift, (6) pp.460-470nb_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275682
dc.descriptionDette er en såkalt "akseptert versjon" av en artikkel tidligere publisert i Norsk pedagogisk tidsskrift: http://www.idunn.no/npt/2007/06/nb_NO
dc.description.abstractDagens allmennlærerstudenter får et lite innføringskurs i drama og de blir oppfordret til å prøve dette ut i praksis. Det er store forskjellig på i hvilke fag og på hvilke trinn studentene mener drama som undervisnings- og læringsform bør inngå. Studentenes erfaringer med drama i egen utdanning, påvirker deres holdning til framtidig bruk av drama i fagene. Studentene er positive til drama som læringsform, men mener at utfordringen er lærernes manglende dramafaglig kompetanse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.subjectpedagogikknb_NO
dc.subjectdramanb_NO
dc.subjectlærerstudenternb_NO
dc.subjectdrama som læringsformnb_NO
dc.titleHva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281nb_NO
dc.source.pagenumber460-470nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue6nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel