Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFauskanger, Janne
dc.contributor.authorMosvold, Reidar
dc.date.accessioned2015-03-30T08:39:15Z
dc.date.available2015-03-30T08:39:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationFauskanger, J. og Mosvold, R. (2014) Innholdsanalysens muligheter i utdanningsforskning. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 98(2), pp. 127-139nb_NO
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280485
dc.descriptionFor endelig versjon av artikkelen, se http://www.idunn.no/npt/2014/02/innholdsanalysens_muligheter_iutdanningsforskning.nb_NO
dc.description.abstractInnholdsanalyse er en systematisk undersøkelse og fortolkning av et datamateriale (Berg & Lune 2012), og denne analysemetoden kan brukes for å studere meninger i tekstdata både kvalitativt og kvantitativt. Utgangspunktet for utviklingen av innholdsanalyse var kvantitative analyser av tekstdata – en tilnærming som fortsatt er utbredt (Neuendorf 2002). Kvalitativ tilnærming til innholdsanalyse av ulike former for menneskelig kommunikasjon brukes i økende omfang, eksempelvis tilknyttet fotografier, videofilmer, lydfiler og skriftlige dokumenter. I denne artikkelen er det kvalitativ innholdsanalyse av skriftlig datamateriale som er i fokus.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.subjectutdanningnb_NO
dc.subjectutdanningsforskningnb_NO
dc.subjecttekstanalysenb_NO
dc.subjectinnholdsanalysenb_NO
dc.titleInnholdsanalysens muligheter i utdanningsforskningnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281nb_NO
dc.source.pagenumber127-139nb_NO
dc.source.volume98nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue2nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel