Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEikeland, Synnøve
dc.contributor.authorSele Kolnes, Kari Marie
dc.contributor.authorAarthun, Ingrid
dc.date.accessioned2022-03-11T16:51:24Z
dc.date.available2022-03-11T16:51:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270094:101770789
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984769
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven handler om hvordan barnehagelærere kan jobbe for å forebygge mot mobbing i utemiljøet i barnehagen. Gjennom studiet har vi undret på dette da vi selv gjennom praksis på studiet har observert lite aktiv personal når det kommer til utemiljøet. For å undersøke tema om mobbing i barnehagen nærmere knyttet opp mot utemiljø og voksenrollen har vi brukt kvalitativ metode og intervju for å hente inn empiri for å belyse problemstillingen vår: Hvordan kan barnehagelærere jobbe med å forebygge mobbing i utemiljøet i barnehagen? I forhold til problemstillingen vår har vi i denne oppgaven valgt å se på ulike begreper og teori knyttet opp mot mobbing i barnehagen, og gjennom intervjuene fått en forståelse av hvordan barnehagelærere kan jobbe med å forebygge dette i utemiljøet. Videre har vi knyttet teori opp mot funnene fra intervjuene og drøftet og analysert disse. Det at barnehagelærere er en sentral rolle i arbeidet mot mobbing i barnehagens utemiljø er et av resultatene oppgaven vil bære preg av.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnehagelærerens forebyggende rolle mot mobbing i utemiljøet i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel