Barnehagelærerens forebyggende rolle mot mobbing i utemiljøet i barnehagen
dc.contributor.advisor | Eikeland, Synnøve | |
dc.contributor.author | Sele Kolnes, Kari Marie | |
dc.contributor.author | Aarthun, Ingrid | |
dc.date.accessioned | 2022-03-11T16:51:24Z | |
dc.date.available | 2022-03-11T16:51:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:100270094:101770789 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2984769 | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven handler om hvordan barnehagelærere kan jobbe for å forebygge mot mobbing i utemiljøet i barnehagen. Gjennom studiet har vi undret på dette da vi selv gjennom praksis på studiet har observert lite aktiv personal når det kommer til utemiljøet. For å undersøke tema om mobbing i barnehagen nærmere knyttet opp mot utemiljø og voksenrollen har vi brukt kvalitativ metode og intervju for å hente inn empiri for å belyse problemstillingen vår: Hvordan kan barnehagelærere jobbe med å forebygge mobbing i utemiljøet i barnehagen? I forhold til problemstillingen vår har vi i denne oppgaven valgt å se på ulike begreper og teori knyttet opp mot mobbing i barnehagen, og gjennom intervjuene fått en forståelse av hvordan barnehagelærere kan jobbe med å forebygge dette i utemiljøet. Videre har vi knyttet teori opp mot funnene fra intervjuene og drøftet og analysert disse. Det at barnehagelærere er en sentral rolle i arbeidet mot mobbing i barnehagens utemiljø er et av resultatene oppgaven vil bære preg av. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Barnehagelærerens forebyggende rolle mot mobbing i utemiljøet i barnehagen | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap