• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Early Childhood Education
  • Studentoppgaver (HF-IBU)
  • View Item
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Early Childhood Education
  • Studentoppgaver (HF-IBU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Musikk for et inkluderende fellesskap i barnehagen.

Halleland, Helene S.
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.uis:inspera:100270094:101771048.pdf (556.5Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2984799
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentoppgaver (HF-IBU) [144]
Abstract
Denne bacheloroppgaven vil baseres på problemstillingen; «Hvordan bidrar musikk til et inkluderende fellesskap i barnehagen?». For å undersøke nærmere har jeg valgt å ta i bruk den kvalitative forskningsmetoden, intervju. Jeg har analysert egne funn og satt dem opp imot ulike teoretikere sine utsagn for å finne svar på min problemstilling. Mine resultater viser at musikken er identitetsskapende, fellesskapsdannende og inkluderende for alle barn, som igjen medvirker til å danne et inkluderende fellesskap i barnehagen. Det ble gitt uttrykk for at musikk og følelser er noe informantene la mye fokus på i deres arbeid, men jeg opplevde også en stor forskjell i deres arbeidsutførelse, alt etter deres kunnskap og erfaring.
 
 
 
Publisher
uis

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit