Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRee Marianne
dc.contributor.authorDybing Ingvild
dc.contributor.authorFuru Ellinor
dc.date.accessioned2022-03-11T16:52:19Z
dc.date.available2022-03-11T16:52:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:100270683:101761424
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984839
dc.description.abstractSammendrag I denne oppgaven har vi sett på hva pedagogiske ledere ser på som sentralt for at alle barn skal oppleve en trygg oppstart i barnehagen. Vi har brukt kvalitativt intervju som metode, for å få innblikk i hva pedagogiske ledere som arbeider på småbarnsavdeling ser på som viktig for å gi alle barn en opplevelse av trygg tilvenning. Vi fant at en helhetlig relasjonell forståelse, med fokus på foreldresamarbeid, å se barnet innenfra og å være emosjonelt tilstede ble sett på som sentrale faktorer i en trygg tilvenning. Disse faktorene har derfor vært viktige fokusområder gjennom oppgaven. Videre har vi også sett på pedagogiske og praktiske rammer som kontaktperson, praktiske oppgaver og faglig arbeid i personalgruppen som også spiller inn på tilvenningsperioden.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHva er sentralt for en trygg tilvenning ved oppstart i barnehagen?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel