Den voksnes rolle i 3-4 åringers lek.
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3051660Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
I denne bacheloroppgaven er temaet barns utvikling lek og læring. Problemstillingen for oppgaven er Hva er den voksnes rolle i 3-4 åringers lek i barnehagen? For å finne ut av hva den voksnes rolle i 3-4 åringers lek i barnehagen er, har jeg vært ute i tre forskjellige barnehager og gjennomført observasjoner der jeg har hatt fokus på hva slags type lek en kan observere blant 3-4 åringer og hva slags roller der er man ser hos de voksne. Når de ansatte er i lek sammen med barna er det forskjellige roller de kan ha. De rollene som kom tydeligst frem i mine observasjoner er lekeleder, medleker, observatør og rekvisitør. Underveis i leken kan disse rollene endre seg, og en kan også ha flere ulike roller i en lek. I oppgaven er det også presentert relevant teori. Denne teorien blir senere i oppgaven knyttet opp mot dataen som er blir gjort i observasjonene.