Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSkarsaune, Synne. Nese
dc.contributor.authorBjørnestad, Line. Kongevold
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:17Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226614
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051660
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven er temaet barns utvikling lek og læring. Problemstillingen for oppgaven er Hva er den voksnes rolle i 3-4 åringers lek i barnehagen? For å finne ut av hva den voksnes rolle i 3-4 åringers lek i barnehagen er, har jeg vært ute i tre forskjellige barnehager og gjennomført observasjoner der jeg har hatt fokus på hva slags type lek en kan observere blant 3-4 åringer og hva slags roller der er man ser hos de voksne. Når de ansatte er i lek sammen med barna er det forskjellige roller de kan ha. De rollene som kom tydeligst frem i mine observasjoner er lekeleder, medleker, observatør og rekvisitør. Underveis i leken kan disse rollene endre seg, og en kan også ha flere ulike roller i en lek. I oppgaven er det også presentert relevant teori. Denne teorien blir senere i oppgaven knyttet opp mot dataen som er blir gjort i observasjonene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleDen voksnes rolle i 3-4 åringers lek.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel