Voksenrollen og lek
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3051681Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Sammendrag
Hensikten med denne oppgaven er å prøve å bli mer kjent med teori og hva den sier om voksendeltakelse i barns lek. Det er et tema som interesser meg spesielt når jeg jobber i barnehage selv. Lek er et omfattende begrept, men viktig å gjøre seg kjent med. Dette skaper en godt arbeid i fremtiden som en fremtidig barnehagelærer.Oppgaven er skrevet fra en teoretisk perspektiv, og jeg har brukt pensumlitteratur for å hente inn informasjon. Ved å hente inn informasjon fra tidligere teoretikere og veie dem opp mot moderne teoretikere kan man kanskje få et samfunshistorisk perspektiv og knytte sammen praksis mot toerien. Å prøve å svare på en problemstilling kan hjelpe ved å ha tre forskninspørsmål og kanskje da prøve å finne ut hvor viktig det er med en altiv voksen som er deltakende i barns lek. Hva vil det si å leke og hvor mye eller hvor lite skal en voksen delta? Ved å lese om tidligere og moderne teorier kan man kanskje utvikle ny kunnskap og bli bedre rustet til å en hverdag som en barnehagelærer.