Voksenrollen og lek
dc.contributor.advisor | Guldbrandsen, Astrid. | |
dc.contributor.author | Valenzuela, Angelica | |
dc.date.accessioned | 2023-02-16T16:51:35Z | |
dc.date.available | 2023-02-16T16:51:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:122872697:134211992 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3051681 | |
dc.description.abstract | Hensikten med denne oppgaven er å prøve å bli mer kjent med teori og hva den sier om voksendeltakelse i barns lek. Det er et tema som interesser meg spesielt når jeg jobber i barnehage selv. Lek er et omfattende begrept, men viktig å gjøre seg kjent med. Dette skaper en godt arbeid i fremtiden som en fremtidig barnehagelærer. Oppgaven er skrevet fra en teoretisk perspektiv, og jeg har brukt pensumlitteratur for å hente inn informasjon. Ved å hente inn informasjon fra tidligere teoretikere og veie dem opp mot moderne teoretikere kan man kanskje få et samfunshistorisk perspektiv og knytte sammen praksis mot toerien. Å prøve å svare på en problemstilling kan hjelpe ved å ha tre forskninspørsmål og kanskje da prøve å finne ut hvor viktig det er med en altiv voksen som er deltakende i barns lek. Hva vil det si å leke og hvor mye eller hvor lite skal en voksen delta? Ved å lese om tidligere og moderne teorier kan man kanskje utvikle ny kunnskap og bli bedre rustet til å en hverdag som en barnehagelærer. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Voksenrollen og lek | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap