Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNesheim, Kjersti
dc.contributor.authorRullestad, Daniel Axel
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:40Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122872697:134211983
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051687
dc.description.abstractDenne oppgaven er en kvalitativ undersøkelse gjort med den hensikt om å fange pedagogiske lederes perspektiv på dynamisk språkarbeid, og hvordan arbeidsmåten kan bidra til språklig progresjon for barn med norsk som andrespråk i alderen 3-6 år. Gjennom kvalitative forskningsintervjuer har jeg forsøkt å dokumentere et utvalg av pedagogiske lederes erfaringer, betraktinger og perspektiv på dynamisk språkarbeid i barnehagen. De pedagogiske ledernes erfaringer knyttet seg til utvidet tale, sosialt samspill, setningsoppbygging og begrepsforståelse, med vekt på abstrakte begreper. Ved å knytte andrespråksutvikling opp mot barnehagen som språklæringsarena, og ved å bli fortalt om praktiske, konkrete eksempler av informantene mine, så føler jeg selv at jeg utvidet mitt eget perspektiv for hva dynamisk språkarbeid, og språklig progresjon i barnehagen kan være.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleDynamisk språkarbeid i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel