Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMarius Rognstad
dc.contributor.authorJirawan Khendan
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:47Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226690
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051695
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven kommer til å sette lys på hvordan barn med flerspråklig bakgrunn blir sett i barnehagen av de ansatte og hvordan de pedagogiske lederne jobber mot dette. For å finne svar på denne problemstillingen har jeg anvendt en kvalitativ metode hvor jeg har intervjuet tre pedagogiske ledere som informanter i et forskningsintervju. Problemstillingen jeg har tatt for meg er « Hvordan arbeider personalet for at flerspråklige barn skal bli inkludert uten å bli sett ned på?». Grunnen til at jeg valgte denne problemstillingen er fordi jeg ser viktigheten av å belyse dette temaet og hvor stor rolle barnehagen spiller i et barns liv med flerspråklig bakgrunn. Oppgaven har resultert i mange flotte eksempler fra informanter hvor spesifikke situasjoner blir beskrevet for hvordan det arbeides rundt dette temaet. Det kommer frem viktigheten rundt samarbeid med barnas foreldre, økt forståelse og kunnskap om barnets første språk og kultur og alternative metoder for å skape trygghet og aksept rundt en slik usikker situasjon.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleFleirspråklig i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel