Hvordan arbeider pedagogiske ledere med barns morsmål
dc.contributor.advisor | Tunikel, Katarzyna Anna. | |
dc.contributor.author | Saw, Vowel Lay. | |
dc.date.accessioned | 2023-02-16T16:51:48Z | |
dc.date.available | 2023-02-16T16:51:48Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:122871704:134226526 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3051697 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven er om hvordan pedagogiske ledere arbeider med kommende flerspråklige barn i barnehagen. Oppgaven er fokusert på barn i alder av 3-6 år gamle. Problemstillingen jeg har formet er: «Hvordan kan pedagogiske ledere ta i bruk morsmålet til flerspråklige barn for å fremme barnas norskspråklige kompetanser?». Med denne problemstillingen ønsker jeg å sette i lys viktigheten rundt pedagogens arbeid med barns morsmål i barnehagen, for å utvikle norskferdighetene til barnet. Oppgaven er bygget opp av de empiriske funnene jeg fant i løpet av mine intervjuer. Jeg intervjuet to pedagogiske ledere fra samme barnehage, men i forskjellige avdelinger. For å holde en rød tråd gjennom denne oppgaven har jeg valgt å bruke tre forskningsspørsmål som jeg forholdt meg til. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Hvordan arbeider pedagogiske ledere med barns morsmål | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap