Show simple item record

dc.contributor.advisorTunikel, Katarzyna Anna.
dc.contributor.authorSaw, Vowel Lay.
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:48Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226526
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051697
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er om hvordan pedagogiske ledere arbeider med kommende flerspråklige barn i barnehagen. Oppgaven er fokusert på barn i alder av 3-6 år gamle. Problemstillingen jeg har formet er: «Hvordan kan pedagogiske ledere ta i bruk morsmålet til flerspråklige barn for å fremme barnas norskspråklige kompetanser?». Med denne problemstillingen ønsker jeg å sette i lys viktigheten rundt pedagogens arbeid med barns morsmål i barnehagen, for å utvikle norskferdighetene til barnet. Oppgaven er bygget opp av de empiriske funnene jeg fant i løpet av mine intervjuer. Jeg intervjuet to pedagogiske ledere fra samme barnehage, men i forskjellige avdelinger. For å holde en rød tråd gjennom denne oppgaven har jeg valgt å bruke tre forskningsspørsmål som jeg forholdt meg til.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan arbeider pedagogiske ledere med barns morsmål
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record