Naturen som en inkluderende arena
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3051699Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Sammendrag
Dette er en bacheloroppgave innenfor temaet inkludering og natur i barnehagen. Problemstillingen er som følgende: Hvordan bruker pedagogiske ledere naturen som en arena for inkludering i barnehagehverdagen? For å svare på problemstillingen har vi brukt kvalitativt forskningsintervju som metode. De empiriske funnene er analysert og diskutert i lys av relevant teori. Målet med denne oppgaven var å forske på om naturen kan være med på å bidra til økt inkludering i barnehagen og den pedagogiske leders rolle i arbeidet med dette. This is a bachelor's thesis within the theme of inclusion and nature in the kindergarden. The question we put forward is as follows: How do educational leaders use nature as an arena for inclusion in day-to-day kindergarden?To answer the problem, we have used qualitative research interviews as our method. The empirical findings are analyzed and discussed in the light of relevant theory.The aim of this assignment was to research whether nature can contribute to increased inclusion in the kindergarden and the role of the educational leader in the process of working with this.