Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSageidet, Barbara Maria
dc.contributor.authorLanda, Andrine
dc.contributor.authorLarsen, Maren Grødem
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:50Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226473
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051699
dc.description.abstractDette er en bacheloroppgave innenfor temaet inkludering og natur i barnehagen. Problemstillingen er som følgende: Hvordan bruker pedagogiske ledere naturen som en arena for inkludering i barnehagehverdagen? For å svare på problemstillingen har vi brukt kvalitativt forskningsintervju som metode. De empiriske funnene er analysert og diskutert i lys av relevant teori. Målet med denne oppgaven var å forske på om naturen kan være med på å bidra til økt inkludering i barnehagen og den pedagogiske leders rolle i arbeidet med dette.
dc.description.abstractThis is a bachelor's thesis within the theme of inclusion and nature in the kindergarden. The question we put forward is as follows: How do educational leaders use nature as an arena for inclusion in day-to-day kindergarden? To answer the problem, we have used qualitative research interviews as our method. The empirical findings are analyzed and discussed in the light of relevant theory. The aim of this assignment was to research whether nature can contribute to increased inclusion in the kindergarden and the role of the educational leader in the process of working with this.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleNaturen som en inkluderende arena
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel