Kunst, kultur, kreativitet i barnehagen
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3051718Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
I denne bachelor oppgaven har jeg gjennom analyse og drøfting av kvalitative intervjuer av tre utvalgte barnehagelærere prøvd å besvare problemstillingen Hvordan jobber barnehagelærere med forming når de arbeider med fagområde kunst, kultur og kreativitet som beskrevet i rammeplan for barnehagen (2017)? Jeg har undersøkt hvordan barnehagelærer arbeider med rammeplanen (2017) fagområde kunst, kultur og kreativitet, og hvor vidt de tar rammeplanen i betraktning ved planlegging og gjennomføring av prosjektarbeid og formingsaktiviteter. Jeg fant at det er barnehagelærerne i hoved sak bruker rammeplanen (2017) i planlegging av måneden og at den ikke brukes aktiv i barnehagehverdagen. Barnehagelæreren vekt legger barns medvirkning, rommet som den tredje pedagog og sin rolle i planlegging av aktiviteter og under gjennomføring av prosjektarbeid og formingsaktiviteter.