dc.contributor.advisor | Jakobsen, Dagmar Anita | |
dc.contributor.author | Finne-Silde, Hannah | |
dc.date.accessioned | 2023-02-16T16:52:02Z | |
dc.date.available | 2023-02-16T16:52:02Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:122871704:134226544 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3051718 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | I denne bachelor oppgaven har jeg gjennom analyse og drøfting av kvalitative intervjuer av tre utvalgte barnehagelærere prøvd å besvare problemstillingen Hvordan jobber barnehagelærere med forming når de arbeider med fagområde kunst, kultur og kreativitet som beskrevet i rammeplan for barnehagen (2017)? Jeg har undersøkt hvordan barnehagelærer arbeider med rammeplanen (2017) fagområde kunst, kultur og kreativitet, og hvor vidt de tar rammeplanen i betraktning ved planlegging og gjennomføring av prosjektarbeid og formingsaktiviteter. Jeg fant at det er barnehagelærerne i hoved sak bruker rammeplanen (2017) i planlegging av måneden og at den ikke brukes aktiv i barnehagehverdagen. Barnehagelæreren vekt legger barns medvirkning, rommet som den tredje pedagog og sin rolle i planlegging av aktiviteter og under gjennomføring av prosjektarbeid og formingsaktiviteter. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Kunst, kultur, kreativitet i barnehagen | |
dc.type | Bachelor thesis | |