Hvordan mener pedagogiske ledere at de kan tilrettelegge rolleleken for å fremme språkdeltagelsen til flerspråklige barn
dc.contributor.advisor | Kjersti Nesheim | |
dc.contributor.author | Caroline Grini | |
dc.date.accessioned | 2023-02-21T16:51:09Z | |
dc.date.available | 2023-02-21T16:51:09Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:122871704:134226571 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3052894 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Denne bacheloren retter synet mot hvordan pedagogiske ledere kan tilrettelegge rolleleken for å fremme språkdeltagelse til flerspråklige barn i alder av 5-6år, førskolebarn. For at jeg skal kunne svare på min problemstilling anvendte jeg ta i bruk semistrukturert intervju som metode. Oppgaven min er bygget opp på de empiriske funnene som jeg fikk fra informantene mine i intervjuet. Jeg intervjuet totalt 3 pedagogiske ledere. For at jeg skal holde en rød tråd gjennom denne oppgaven har jeg valgt ut 3 forskningsspørsmål som jeg skal ta for meg i løpet av denne bacheloroppgaven. Problemstillingen som jeg har kommet frem til er «Hvordan mener pedagogiske ledere at de kan tilrettelegge rolleleken for å fremme språkdeltagelsen til flerspråklige barn». Gjennom denne valgte problemstillingen har jeg lyst til å belyse hvor stort og viktig ansvar den pedagogiske lederen har, og hvor stor påvirkningskraft de har for at de flerspråklige barna skal få språkdeltagelse gjennom rolleleken | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Hvordan mener pedagogiske ledere at de kan tilrettelegge rolleleken for å fremme språkdeltagelsen til flerspråklige barn | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap