Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEikeland, Synnøve.
dc.contributor.authorLøland, Morten.
dc.date.accessioned2023-03-07T16:51:11Z
dc.date.available2023-03-07T16:51:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226629
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3056546
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven undersøkes det hvordan det fysiske innemiljøet i barnehagen kan tilrettelegges med tanke på å fremme toddlerlek og motorisk utvikling. Tematikken undersøkes med bakgrunn i den voksne sin rolle. Som grunnlag for oppgaven er det innhentet empirisk materiale fra intervjuer med pedagogiske ledere i tre ulike barnehager, og dette er videre drøftet i lys av relevant teori. I oppgaven har det kommet frem at den motoriske utviklingen i stor grad påvirkes av kulturelle forhold. Det fysiske rommet og den voksnes rolle er to store påvirkningsfaktorer for barns motoriske utvikling. I denne oppgaven er det blitt sett på tre ulike teorier som styrker kunnskapsgrunnlaget som trengs for å svare på problemstillingen. Til syvende og sist så handler tilretteleggingen om rammefaktorene som legges til grunn for barna og om den viktige voksenrollen. Materialet som brukes, hvordan det er plassert i rommet, den voksnes framtreden ovenfor barna. Den voksnes bevissthet rundt alt dette danner grunnlaget for et godt utviklingsmiljø.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleDet fysiske innemiljøets betydning for motorisk utvikling
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel